Skön cykeltur kuststräckan Havsbaden - Magnarp

Vilken härlig sträcka detta är. Hemifrån genom stan och ner till Havsbaden och sedan längsmed kusten förbi Skälderviken hamn, Sven Johns Udde, Skeparkroken, genom lilla skogen i Magnarp och till Magnarps hamn. Denna sträcka har varit med mig genom alla år när det har varit mycket i skallen så på cykeln och längsmed kusten i ur och skur. Grymt härligt! Igår fredag slutade lunchen med att jag stöp i mina platå-higheels på kontorsparkeringen, föll handfallet mitt i gatan. En rejäl stukning, uppskrapade knä och handleder, en sprucken klocka och rätt skärrad kan jag säga. Natten blev en pina som det brukar vara med bultande inlindad fot. Idag har det fortsatt varit högläge men klippt gräs, pysslat runt lite, cyklat runda med vovven och så nu på kvällen tog jag denna sköna rensa-tankarna-runda... det var välbehövligt!
Nedan Skälderviken by
Lilla trollskogen innan Magnarps hamn
Magnarps hamn
Lindad fot
Sven Johns Udde
 

Kommentera här: